نکته هایی از نقاشی خانه

نکته و ترفند نقاشی ساختمان برای مبتدی ها

 

:انتخاب رنگ

احتمالا تا کنون در این موقعیت قرار گرفته اید که یک رنگ برای رنگ آمیزی مجدد منزل خود انتخاب کنید درست است که این کار کمی مشکل است و تنوع زیاد دنیای رنگ باعث سردرگمی شما می شود اما شما در مقاله  نکته و ترفند نقاشی ساختمان برای مبتدی ها یاد میگیرید این کار مهم را انجام دهید.در انتخاب رنگ به فاکتور هایی مانند ، متراژ فضای مورد نظر ، اینکه فضای مورد نظر کجای خانه است مثلا برای پذیرایی میخواهیم انتخاب رنگ کنیم یا براید اتاق خواب .از دیگر فاکتورهایی که باید به آن توجه کنید نور محیط است و همینطور گروه سنی استفاده کنندگان از آن محیط و دیگر عوامل که در ادامه به آنها میپردازیم.

۲:جمع ­آوری چند نمونه و تستر رنگ نقاشی

اگر تعدادی تستر داشته باشید به شما کمک میکند تا تصویر ذهنی کامل تری از چیزی که در نهایت می خواهید داشته باشید .

۳:تستر را در روشنایی آزمایش کنید

لازم است که شما در نور طبیعی روز رنگ ها را روی دیوار ها تست کنید تا ببینید که رنگ چطور است و یکبار دیگر هم در نور مصنوعی رنگ را ببینید چون رنگ ها ممکن است در نور طبیعی و مصنوعی متفاوت به نظر برسند.

رنگهای موجود در لیست کوتاه خود را در دو طرف یک کاغذ A4 استفاده کنید و مراحل بالا را نیز تکرار کنید در این صورت است که متوجه خواهید شد که رنگ ها پس خشک شدن کامل چگونه در روشنایی تغییر خواهد کرد و پس از اجرای نهایی به چه شکل خواهد شد.

۴:نقاشی واقعی را در نور روی یک کاغذ امتحان کنید

زمانی که انتخاب های خود را محدود نمائید رنگهای موجود در لیست کوتاه خود را در دو طرف یک کاغذ A4 استفاده کنید و مراحل بالا را نیز تکرار کنید در این صورت است که متوجه خواهید شد که رنگ ها پس خشک شدن کامل چگونه در روشنایی تغییر خواهد کرد و پس از اجرای نهایی به چه شکل خواهد شد.

:در مورد نتیجه کار خود مطمئن شوید

رنگهای براق به دلیل انعکاس بیشتر نور روشنتر به نظر میرسد و رنگ های مات به دلیل جذب نور تیره تر به نظر می آیند.

۶:برای دیوارهای داخلی یک رنگ مات برای پوشاندن نواقص مناسب است

نکته ای که در این میان وجود دارد این است که رنگ های مات به راحتی کثیف میشوند و به سختی پاک می شوند گرچه مواد آسان پاک شو آن نیز موجود است.اگر انتخاب شما رنگ براق است باید بدانید که تمیز کردن آن آسان است  ولی رنگ براق نواقص و ایرادات تیوار را بیشتر نشان می دهد و باید زیر سازی بیشتری برای آن انجام داد.اما مساله ای که وجود دارد این است که رنگ مات به آسانی کثیف شده و به سختی تمیز می­شود، گرچه انواع آسان تمیز شو آن­ها هم موجود است. اگر شما رنگ براق را ترجیح می­دهید تمیز کردن آن آسان است، اگر چه زیاد تمیز کردن هم ممکن است رنگ را کسل­کننده کند. با این حال در صورت استفاده از رنگ براق نواقص نشان داده می شوند و بنابراین دیوار آماده­سازی بیشتری برای رنگ آمیزی نیاز دارد. بعدا به آن خواهیم پرداخت!

 

۷:رنگ سقف چطور؟

درست است که رنگ سقف ها در بیشتر از ۹۵ درصد موارد سفید انتخاب میشود ولی الزامی برای این کار وجود ندارد و شما میتوانیر حتی از رنگ های تیره (به تناسب رنگ دیوار و نور محیط ) نیز استفاده کنید. 

۸:کدام نوع فرچه مناسب­تر است؟

فرچه یا قلم مو ها در دو نوع مصنوعی و طبیعی موجود هست. نوع مصنوعی آن به دلیل عدم جذب آب و متورم نشدن برای رنگ های پایه آب بهتر هستند و نوع طبیعی آنها برای رنگ های پایه حلال مناسب ترند و با وجود شکاف هایی که در دو انتهایش وجود دارد ساختار خوبی برای اعامل رنگ دارد. نوع دیگری از قلم مو ها  هم وجود  دارد که ترکیبی از قلمو های طبیعی و مصنوعی هستند،این نوع قلم مو ها برای تمامی رنگ ها مناسب است و میتواند انتخاب بهتری باشد.

۹:بهترین سایز قلم ­مو کدام است؟

قلم مو ها در سایز های مختلف در بازار موجود است و در واقع شما متناسب با سطحی که رنگ آمیزی میکنید و نوع کار خود نیاز به قلمو مناسب آن دارید و در نتیجه انتخاب قلم مناسب به عهده خودتان است .

۱۰:شکل قلم ­موها را هم در نظر داشته باشید.

علاوه بر سایز قلم مو ها اشکال مختلف نیز دارند که برای نواحی خاص باید از آنها استفاده کرد بخصوص قلم مو های زاویه دار برای گوشه های کاربسیار مفید هستند .

۱۱:چگونه قلم موها را تمیز کنید؟

شما میتوانید با یک شانه و یا برس کهنه برای اینکار استفاده کنید بطوریکه برس را روی قلم میکشید تا زمانی رنگ های خشک شده روی آن بطور کامل پاک شده و تمام مو های آن از هم جدا شده باشند تا بتوان با آن به خوبی سطح مورد نظر را رنگ کرد.برای جلوگیری از خشک شدن دوباره قلم مو بلافاصله پس از استفاده آن را بشوئید.

۱۲:کدام غلتک­های رنگی مناسب ترند؟

ما سه نوع غلتک کوتاه بلند و متوسط داریم که نوع بلند آن بافت بیشتری ایجاد میکند و اگر خواهان بافت کمتری هستید از غلتک کوتاه استفاده کنید و مشخصا غلتک متوسط هم سطحی با بافت رنگ متوسطی را به شما میدهد معمولا برای سقف از غلتک بلند و برای دیوار ها هم غلتک متوسط و کوچک استفاده می شود.

۱۳:نیاز شما به یک دسته بلند برای غلتک

برای رنگ آمیزی سقف و مکان هایی با ارتفاع بلند شما نیاز به یک دسته غلتک بلند دارید ، دسته غلطک در اندازه های مختلف در بازار موجود است اما اگر میخواهی هزینه های خود را کاهش دهید میتوانید از یک دسته جارو یا طی استفاده کنید.(به هیچ عنوان سعی نکنید به جای تهیه دسته غلتک روی چهار پایه یا نردبان باستید )ا

۱۴:ابزارهای دیگر مورد نیاز

شما به ابزار های دیگری مانند سینی غلتک و کاردک و لیسه و حتی چوب برای هم زدن رنگ ها نیاز دارید و اگر چند رنگ برای فضای مورد نظر خود چند رنگ در نظر گرفته اید طبیعتا باید چند چوب یا هر شئ دیگری برای هم زدن رنگ ها داشته باشید  .

۱۵:ابزارهای آماده ­سازی اتاق

پس از این شما باید اقدام به آماده سازی اتاق کنید برای اینکار به ابزارهایی نیاز دارید از جمله سنباده ،پارچه مرطوب برای تمیز کردن دیوار و لیسه و کاردک هم قبلا گفته شده است.
بهتر است تا حد امکان اتاق خالی از وسایل باشد تا راحت تر بتوان کار کرد . در غیر اینصورت سعی کنید کناره های دیوار را خالی کرده و وسایلی مانند کمد و دراور را در مرکز اتاق قرار دهید و با یک روکش غی قابل نفوذ روی آن را بپوشانید.شما میتوانید از ایم کاور ها برای کف اتاق نیز استفاده کنید تا کثیف نشود. 

 

۱۶:گوشه ­ها را فراموش نکنید.

غلتک نمیتواند گوشه های کار را به درستی رنگ کند به همین منظور شما باید گوشه های کار را با قلم مو کات کنید و بقیه کار را با غلتک بزنید دور کلید و پریز و آیفون و حد فاصل سقفو دیوار را هم همینطور .

۱۷: آماده ­سازی دیوارها

هنوز زمان مناسب برای شروع نقاشی ساختمان فرا نرسیده است. برای مطمئن شدن از پوشش صحیح رنگ و گرفتن بهترین نتیجه به آماده سازی دیوارهایی که باید نقاشی شوند، نیاز دارید. به خصوص اگر شما یک سطح نهایی براق را مد نظر دارید.

۱۸:حفره ­های روی دیوار را پر کنید.

اگر ترک و یا حفره ای روی دیوار است به کمک کاردک آن را کمی عمیق تر تراش دهید و شروع به پر کردن آن بتونه کنید توجه داشته باشید که ممکن است با یکبار بتونه کردن حفره مورد نظر پر نشود و باید این کار را تا جایی که حفره پر شود و سطحی صاف بدست آید تکرار کنید.

۱۹:رنگ­های پوسته پوسته شده را از بین ببرید.

تمامی سطوحی که پوسته کرده اند را با کاردک تراش دهید و سپس سنباده بزنیو بتونه کنید و دوباره سنباده کنید تا سطحی صاف بدست آید.

۲۰:سنباده­ زنی دیوارها را فراموش نکنید.

پس از بتونه و درز گیری برای سیقلی شدن سطح باید دیوار ها را سنباده بزنیدتا زبری های دیوار از بین برود به خاطر داشته باشید پس از سنباده زدن بهتر است دیوارها را دستمال نم دار بکشید تا گرد و خاک آن گرفته شود . 

۲۱:یک لایه رنگ اولیه باید در نظر گرفته شود.

برای اینکه کارتان درجه یک باشد بهتر است از رنگ آستری برای دست اول و روی لکه ها استفاده کنید تا بتونه را خوب پوشش دهد.

۲۲:لایه رنگ اولیه را با یک ته­رنگ کامل کنید.

سعی کنید لایه رنگ اولیه را همرنگ رنگ نهایی کنید این کار در پوشش بهتر به شما کمک میکند و پوشش هر دست رنگ را تقویت میکند.

۲۳: رنگ را مخلوط کنید.

رنگ هایتان را در یک سطل بزرگ بریزید بطوریکه تمام رنگتان در آن جا شود و به تمام رنگتان مادر رنگ اضافه کرده و یکبار رنگ را درست کنید، مطمئن شوید که رنگی که ساخته اید برای رنگ آمیزی کل کار کافی است .اینکار باعث میشود دوباره رنگ درست نکنید و در ردرست کردن رنگ خطا نکنید

۲۴: یادگیری تکنیک رنگ آمیزی حوالی لبه ­ها

قبلا هم گفتیم که شما باید کناره های کار خود را با قلم مو کات کنید و همینطور دور کلید و پریز و آیفون و هر چیز برجسته دیگری که روی دیوار است و سپس شروع به رنگ زدن با غلتک کنید اگر این کار را نکنید یا تمام لوازمی که نام برده شد را آغشته به رنگ خواهید کرد و یا زنگ به کناره اهای آنها نمیخورد و چهره دیوار را زشت میکند.

۲۵:همیشه از بالا به پایین رنگ بزنید.

این یک قانون مهم در رنگ آمیزی است ابتدا از سقف شروع کنید و سپس دیوارها و در نهایت در و پنجره و چهار چوب 

:نکات نقاشی سقف

 وقتی سقف را رنگ می­زنید، ترجیحا در راستای عرض اتاق رنگ بزنید و همچنین از گوشه ها                 شروع  کنی و رنگ ­آمیزی را با کناره­هایی که از قبل رنگ­ آمیزی شده ترکیب کنید. قبل از رنگ ­               آمیزی سقف مطمئن شوید که رنگ اضافی را بگیرید .

۲۷:در یک خط طولانی رنگ­آمیزی نکنید.

دیوار ها را زیاد به رنگ آغشته نکنید سعی کنید در عرض نیم متر تا یک متر را شروع و روی آن کار کنید ،سعی کنید رنگ را به اندازه روی سطح دیوار پخش کنید  و سطح صافی  بدست بیاورید.

۲۸:اگر بین کار استراحت می­ کنید

معمولا کار نقاشی ساختمان یک روزه به پایان نمیرسد و نیازمند چند یا چندین روز زمان است ما به شما  در مقالعه ۳۰ نکته و ترفند نقاشی ساختمان برای مبتدی ها کمک خواهیم کرد تا در کمترین زمان کار خود را به پایان برسانید . شما باید در پایان هر روز کاری قلم مو و غلتک خود را شست و شو دهید تا از خشک شدن آنها جلوگیری کنید ، برای رنگ ها هم باید روی آنها را آب برای رنگ پلاستیک و تینر برای رنگ روغنی بریزید تا از خشک شدن آن جلوگیری شود.

۲۹:پایان کار

شما در پایان کار بایو تمام رنگ ها و قلم مو و غلتک ها را جمع کرده و بشوئید و شروع به کندن چسب های زده شده به جاهای مختلف کرده و پلاستیک هایی که روی کمد ها انداختهاید تا رنگی نشود را جمع کنید و آنها را سر جای خود بگذارید.

۳۰:نکته طلایی

ما در  مقالعه ۳۰ نکته و ترفند نقاشی ساختمان برای مبتدی ها سعی کردیم به شما راه درست رنگ آمیزی اتاق و یا منزل خود را نشان دهیم ولی نکته ای که وجود دارد این است که در هر کاری فنون و مسائلی وجود دارد که پیش بینی نشده است و به یکبار در وسط کار پیش می آید شما باید آماده این سائل باشید و یا از همان ابتدا کار را به یک گروه ماهر همچون گروه تهران پاینتر بسپارید خودتان را درگیر و نگران سایر مسائل نکنید.

 

 

 

 

جست و جو

دسته بندی‌ها

تماس با ما

با ما تماس بگیرید و از مشاورین ما کمک بگیرید.
021-65955011
همه روزه 8-19

ما را دنبال کنید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش